środa, 12 lutego 2014

2. Odbić się od dna. I zjeść pomarańczę :)


Korzystając z chwili czasu i chęci, zabrałam się za porządkowanie szafy. Przymierzałam wiosenne i letnie ubrania, a następnie składałam je i rozdzielałam na dwie kupki: pierwsza - ubrania, w których nie chodzę, bo pogoda na to nie pozwala oraz druga: ubrania w których nie chodzę, bo pogoda na to nie pozwala i przy mojej obecnej figurze i tak bym ich nie założyła.Tych drugich jest zdecydowanie więcej, a to daje do myślenia. Co prawda rozmiar w większości pasuje, ale w mojej opinii, nie wyglądam zadowalająco, a przecież o to chodzi, żeby dobrze czuć się we własnej skórze.

Dokonałam też pomiarów całego ciała i właściwie wszystko w normie, poza udami. Nie wiem czy wiecie, ale uda powinny stanowić ok 60% obwodu bioder, a u mnie wynik wyniósł 67%. Zakładając, że z bioder (z których dumna nie jestem) coś mi ubędzie, to jak nic mam do zrzucenia 10cm z ud. Dołujące? Wręcz przeciwnie.

Są też pozytywy. Mój powrót do biegania ma się bardzo dobrze. Ponieważ jako taką kondycję miałam, plan 6-tygodniowy zaczęłam od 3 tygodnia, a teraz wkroczyłam już w czwarty i w końcu biegu jest więcej niż marszu. Po całkowitym ukończeniu z pewnością napiszę recenzję planu, na razie to tylko taka mała, automotywacyjna informacja. Obrałam też cel w postaci imprezy biegowej, mianowicie Półmaraton Chmielakowy 23 sierpnia. 21km po pół roku biegania to wyzwanie, ale jestem młoda, kto jak nie ja miałby dać radę :)

Ok, wystarczy tego pisania o mnie, bo zanudzam. 


Dieta biegacza - pomarańczeZima jest problematyczną porą roku, jeśli chodzi o dostępność owoców i warzyw. Mamy jednak cytrusy, które ja osobiście uwielbiam. A co nam daje jedzenie pomarańczy?

Ten owoc cytrusowy to idealne źródło witaminy C, doskonałego przeciwutleniacza, który zmniejsza powysiłkowy ból mięśni. Skórka pomarańczowa zaś zawiera dużą ilość herperidinu (składnik pomarańczy obniżający ciśnienie krwi i poziom cholesterolu.
Jeżeli nie jesteś miłośnikiem kwaskowatego smaku, możesz dodać cząstki pomarańczy do owocowych i zielonych sałatek, na bazie soku i miąższu, twórz sosy do drobiu, wieprzowiny i ryb. 

Jedna 200-gramowa pomarańcza zawiera:
  • ok. 95kcal
  • 1,8 g białka
  • 0,2 g tłuszczu
  • 23 g węglowodanów
  • 4,8 g błonnika
  • 106,4 mg witaminy C!
  • 0,4 mg witaminy E
  • 0,18 mg witaminy B1
  • 0,08 mg witaminy B2
  • 0,56 mg witaminy B3 (PP)
  • 0,12 mg witaminy B6
  • 30 µg kwasu foliowego
  • 80 mg wapnia
  • 0,2 mg żelaza
  • 20 mg magnezu
  • 28 mg fosforu
  • 362 mg potasu
  • 0 mg cholesterolu
 I pamiętajcie:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz